۱۳۸۸ فروردین ۲۳, یکشنبه

برای رفع یک سؤتفاهم

خوانندگان خوب این بلاگ؛
علت حذف بخش اول مقاله "بهاییان چه تحفه..." سؤ تفاهم هایی بود که ایجاد کرد. ظاهراً مطالبی که در آن ذکر شده بود بقدر کافی شفاف نبوده و منویات قلبی نویسنده را منعکس نمیکرده. البته از عنوان مقاله واضح است که هدف آن تمرکز بر روی آموزه های بهایی بوده نه خدای ناکرده توهین به کسی یا چیزی، بنابراین اصرار بر برداشتهایی که فرض ما را تأیید کنند کمی دور از انصاف است. به هر حال اتهام "اسلام ستیزی" به بهاییان که از طرف برخی مطرح شده باید ریشه در تعالیم و آموزه های این دین داشته باشد، و همانطور که ذکر شد آثار این دین سرشار است از تجلیل اسلام و تکریم رسول اکرم. مقاله مذکور هم پس از بازنگری دوباره نصب خواهد شد و بهتر است تا آن هنگام در قضاوت عجله نکنیم و برای متهم ساختن یکدیگر به دنبال بهانه نباشیم.
با اینکه آن مقاله به هیچ عنوان قصد توهین به مقدسات هیچ شخص یا گروهی را نداشت، اگر انتخاب نادرست کلمات به چنین سؤ تفاهمی انجامیده بنده از خوانندگانی که احساس بدی نسبت به آن مقاله پیدا کرده اند پوزش میخواهم و برای قضاوت صحیح در باره منویات خود این دوستان را به مطالعه تمام مقالاتم دعوت میکنم.

شاد و پیروز باشید

۱ نظر:

ن.جوان گفت...

با بی‌صبری منتظر نسخه‌ی اصلاح شده‌ی مقاله‌ی شما هستم. امیدوارم سوءتفاهمات سریعتر رفع گردد. شم که خوب می‌دانید. برخی منتظر هستند که کمی در راه رفتن پایمان بلنگد، آنوقت بیا و ببین. مثلاً یکی از همین سایت‌ها خیلی از موارد مقاله‌ی شما رو کاملاً برعکس نشان داده بود. البته بنده وقتی مقاله‌ی شما را خواندم متوجّه شدم که حتماً خیلی سر و صدا به پا می‌کند. به هر حال لحن مقاله کمی با آنچه که شما در ذهن داشته‌اید (با توجه به شناختی که به مقالات قبلیتان دارم) مطابق نبود.

امیدوارم موفق باشید.